اگر شما هم از آن دسته افرادی است که به دلیل آرتروز مفصل و ساییدگی مفصل حرکت نمی کنید باید بدانید به احتمال قوی اشتباه می کنید.
ساییدگی مفصل ها یا آرتروز مفصل اغلب در مفصل های ران و مفصل های زانو مشاهده می شود که جز بیماری هایی است که شایع می باشد. این مشکل تا میزان قابل توجهی در گردن و کمر هم مشاهده می شود. دلیل اصلی این بیماری خراب شدن غضروف مفصل می باشد که علائمی همچون ایجاد شدن محدودیت در حرکت ، درد و تورم مفصل دارد.
دانشمندان در اخرین تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند ، افرادی که از این مشکل رنج می برند و به دلیل این بیماری حرکت نمی کنند ، باید حرکت کنند. ممکن است برای هر کسی باور این تحقیقات جدید سخت و یا غیر ممکن باشد اما فعالیت و تحرک عامل اصلی درمان این بیماری می باشد. 
مطالعات جدید دانشمندان این حوزه نشان می دهد که ایجاد حرکت بیشتر در مفصل به مرور زمان سبب کاهش درد و بهتر شدن این مشکل می شود. برای اینکه راحت تر نتیجه این تحقیقات جدید را باور کنید باید بدانید افزایش فعالیت باعث کاهش وزن در نهایت کاهش وزن موجب کاهش فشار برو روی مفصل های زانو و ران می شود.


پزشکانی که بر روی این مورد مطالعه کرده اند معتقدند افرادی که دچار ساییدگی مفصل هستندلازم است در حرکت های خود دقت کنند به گونه ای که آرام حرکت کنند تا در هنگام درد هیچ گونه دردی را حس نکنند. بیمار باید صبور باشد و به اندازه کافی زمان صرف کند تا با گذشت زمان کافی بدن او به نرمش کردن عادت کند. 
برای افرادی که از ساییدگی مفصل زانو و مفصل ران رنج می برند شنا کردن و راه رفتن به صورت آهسته جز ورزش های بسیار مفید و سبک می باشد، همچنین ورزش هایی مثل تای چی و یوگا هم برای این افرا مناسب می باشند که به بیمار کاهش درد و بهبود مشکل کمک می کنند.
یکی دیگر از درمان های مناسب نرمش هایی می باشد که قابلیت انعطاف عضلات مفاصل و قدرت عضلات مفاصل را کاهش می دهند. این نرمش های نقش بسزایی در کاهش درد ساییدگی مفصل زاو و درد ساییدگی مفصل ران دارند. 
و در پایان توصیه می کنیم قبل از هر چیزی با پزشک و فیزیوتراپ مشورت کنید و برای یادگرفتن نرمش های مناسب به فیزیوتراپ مراجعه کنید.